Kako se manifestuje?

Ukoliko se pravovremeno ne leči može dovesti i do drugih, težih oboljenja oka (oštećenje rožnjače, upalni procesi i ožiljavanje), kao i do posledičnog pada vidne oštrine. Ovaj sindrom utiče na kvalitet života na taj način što otežava svakodnevne aktivnosti (rad na blizinu, čitanje, gledanje televizije) a osobe postaju manje tolerantne na suv vazduh (klimatizovane prostorije) i tegobe su izraženije u takvim uslovima.

Simptomi su različitog intenziteta i mogu varirati od osobe do osobe, u na samom početku bolest može biti asimptomatska. Kasnije se javljaju sledeći simptomi:

• Peckanje i osećaj suvoće u očima
  • Osećaj stranog tela u oku (“pesak u očima”)
  • Bol i crvenilo oka
  • Osećaj teških kapaka
  • Osećaj diskomfora tokom nošenja kontaktnih sočiva
  • Zamućenje vida tokom rada na računaru, čitanja, gledanja televizije i izvođenja aktivnosti koje zahtevaju povećan obim pažnje.

Simptomi se pojačava na vetru ili u klimatizovanim prostorijama

Koga pogađa?

Sindrom suvog oka se češće javlja kod sledećih grupa:

• Osobe koje nose kontaktna sočiva

• Osobe koje boluju od blefaritsa, glaukoma, uveitisa…

• Nakon laserskih intervencija na rožnjači

• Žene(za vreme i nakon menopauze)

• Osobe koje boluju od sistemskih autoimunih bolesti (reumatoidni artirtis,lupus,tiroidopatija…)

• Dijabetičari

• Kožni bolesnici (rozacea)

• Profesionalci (programeri,osobe koje rade dugo za računarom ili čitaju)

• Osobe koje rade u vetrovitim ili klimatizovanim prostorijama (strujanje vazduha)

Suvo oko

Učestalost

Prema podacima Svetske zdravstvene organizacije 40% odrasle populacije ima sindrom suvog oka.Sindrom suvog oka može značajno uticati na kvalitet života i na obavljanje svakodnevnih radnih obaveza.

Dijagnoza

Ključ dijagnoze leži u uzimanju detaljne anamneze, razumevanju faktora rizika, kao i u kompletnom oftalmološkom pregledu.

Terapija

Lečenje sindroma suvog oka zavisi od uzroka i težine samog sindroma. Oftalmolozi Beogradskog oftalmološkog centra će moći da naprave procenu stanja suznog filma a onda da preporuče adekvatnu terapiju:

• Veštačke suze

• Toaletu rubova kapaka

• Plagove (silikonske implante kojima se privremeno postiže opstrukcija lakrimalnih punktuma)

• Sistemsku terapiju

• Higijensko-dijetetski režim